آموزشکده عالی سما واحد ساوه  

--« ورود به سيستم ثبت نام اينترنتی واعلام نمرات »--

 

تذکرات مهم در خصوص انتخاب واحد اینترنتی

انتخاب واحد و حذف و اضافه منحصراً بصورت اینترنتی صورت می­پذیرد و دانشجویان محترم در زمان‌های تعیین شده بدون نیاز به حضور در آموزشکده می‌توانند واحدهای مورد نظر خود را به روال زیر اخذ نمایند.

*    بمنظور کسب مجوز انتخاب واحد اینترنتی، هر دانشجو باید ضمن مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با امور مالی دانشجویی (آقای اکبری) شناسه پرداخت اختصاصی خود را دریافت نموده و پس از تسویه بدهی‌های قبلی مبالغ پیش پرداخت تعیین شده‌ی زیر را 48 ساعت قبل از انتخاب واحد به حساب سیبای شماره: 0105694599001 (قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی ایران به شرط داشتن شناسه پرداخت) واریز نماید.

-    دانشجویان رشته حسابداری مبلغ  3،000،000  ریال

-    دانشجویان سایر رشته­­ها مبلغ  4،000،000  ریال

*    آدرس وب سایت اینترنتی آموزشکده www.sama-saveh.ac.ir می­باشد و دانشجویان محترم جهت انتخاب واحد و یا رویت نمرات خود بایستی پس از ورود به سایت مذکور گزینه  ثبت نام اینترنتی  در سمت راست صفحه را انتخاب نموده و در صفحه بعد جهت ورود به سیستم ثبت­نام و اطلاع­رسانی دانشگاه آزاد اسلامی بر روی نوار سبز رنگ بالای صفحه کلیک کنند؛ سپس در قسمت نام کاربری، شماره دانشجویی و در قسمت رمز عبور شماره شناسنامه خود را وارد نمایند.

اینترنتی باید الباقی شهریه و بدهی دا*    پس از انتخاب واحد و مشخص شدن میزان شهریه دروس اخذ شده، بمنظور کسب مجوز حذف و اضافه نشجو به حساب آموزشکده واریز شود و تسویه حساب صورت پذیرد.

* دانشجـویان علاقمـند به استفـاده از تسهیـلات وام و یا تخفیف شهریه نیز باید در این مرحلـه با مراجعه به امور مالـی

 دانشجویی (آقای اکبری) ضمن اطلاع از شرایط و ضوابط اخذ وام یا تخفیف شهریه، نسبت به ارائه درخواست خود اقدام نموده و پیگیری لازم تا رسیدن به نتیجه را شخصاً انجام دهند.

*    درصورت تغییر دروس در زمان حذف و اضافه و قطعی شدن دروس انتخابی هر دانشجو باید نسبت به تسویه حساب کامل شهریه خود اقدام نموده و با مراجعه به امور مالی دانشجویی (آقای اکبری) تائیدیه انتخاب واحد خود را دریافت نمایند. بدیهی است انجام کلیه امـور آموزشـی و اداری منوط به انجام تسویه حساب کامل بوده و کلیه عواقب ناشی از عدم دریافت تائیدیـه انتخـاب بر عهده شخص دانشجو می­باشد.

*    دانشجویان ترم آخر بایستی در اسرع وقت نسبت به اخذ دروس مورد نیاز جهت فراغت از تحصیل اقدام نمایند. بدیهی است با توجه به محدودیت ظرفیت کلاس­ها و عدم امکان افزایش آن کلیه عواقب ناشی از تاخیر در اخذ دروس بر عهده شخص دانشجو می­باشد.

*    هنگام انتخاب واحد به اختصاص برخی از دروس به ورودی­های خاص توجه نمائید. (بطور مثال درس: "رله و حفاظت (86 و بعد)"  مخصـوص دانشجویان ورودی سالهای 86 ، 87 ، 88 و 89 رشته الکتروتکنیک می­باشد و دانشجویان ورودی سال­های قبل از آن مجـاز به انتخـاب ایـن درس نمی­باشند) مسئولیت هرگونه خطا و اشتباه در این خصوص بر عهده دانشجو می­باشد.

*    رعایت دقیق ترتیب اخذ دروس از قبیل همنیازی، پیش­نیازی، حداقل واحد گذرانده شده و .... مطابق چارت دروس هر رشته الزامی است و مسئولیت هرگونه خطا و اشتباه بر عهده دانشجو می­باشد.

*    رعایت سقـف واحدهای اخذ شده در هر نیمسال به شرح زیر الزامی است و مسئولیت رعایت آن بر عهده شخص دانشجو می­باشد.

1- حداقل تعداد واحد قابل اخذ در هر نیمسال :   12 واحد

2- حداکثر تعداد واحد قابل اخذ با معدل کمتر از 12 در نیمسال قبل :   14 واحد

3- حداکثر تعداد واحد قابل اخذ در صورت اخذ درس کارآموزی در نیمسال جاری :   16 واحد

4- حداکثر تعداد واحد قابل اخذ در صورت اخذ درس کارآموزی در نیمسال جاری و معدل بیشتر از 17 در نیمسال قبل :   18 واحد

5- حداکثر تعداد واحد قابل اخذ با معدل 12 تا 17 در نیمسال قبل :   20 واحد

6- حداکثر تعداد واحد قابل اخذ با معدل 17 و بالاتر در نیمسال قبل :  24 واحد  

7- حداکثر تعداد واحد قابل اخذ در صورت اتمام تحصیل در نیمسال جاری :   24 واحد

¯   استثناً اخذ دروس آموزش قرآن کریم و وصیت‌نامه حضرت امام(ره) علاوه بر تعداد واحدهای فوق الذکر بلامانع میباشد.           

* دانشجویانی که درس کارآموزی را در نیمسال اول سال تحصیلی اخذ می­نمایند جهت اخذ معرفی­نامه حداکثر تا 20/7/90 مهلت دارند پس از مشورت با مدیران گروه­های آموزشی و انتخاب محل کارآموزی به مدیر آموزش (آقای منصوری) مراجعه نمایند. بدیهی است تاخیر در اخذ معرفی­نامه یا عدم مراجعه بموقع به محل انجام کارآموزی سبب حذف درس خواهد شد.

*    در صورت نیاز به ملاقات و مشاوره حضوری با مدیران گروه­های آموزشی و یا دریافت مجوز اخذ دروس خاص در روزهای دو‌شنبه 28/6/90 (ویژه خواهران)، سه­شنبه و چهار‌شنبه 22 و 23/6/90 (ویژه برادران) به دفتر مدیران گروه مراجعه نمائید.

*    در صورت مواجهه با مانع در زمان انتخاب واحد و حذف و اضافه از قبیل اعلام پیغام محدودیت، خطا و .... توسط شماره تلفن­های  3-2249542-0255  با واحد مربوطه (آموزش، امورمالی و ...) تماس بگیرید.

                                                                 معاونت آموزشی و پژوهشی